zondag 18 mei 2014

retro tas

Een spijkerstof tas in retro stijl, voor de jongere dames onder ons. Ik had een blad gekregen voor moederdag van een van onze jongste dochter en haar man.
 
Uit dit blad wat inspiratie opgedaan, niet het retro item maar wel het model.Trouwens wel een heeeelllll leuk blad om te hebben.


Wat je nodig hebt is een
 - spijkerbroek
  - rode ruit stof
 - effen rode stof
   - rood katoen
  - haaknaald.
  - naaimachine
  - rood garen.
  - retro strijkapplicatie
                                                                 
                                     

Spijkerbroek uit elkaar tornen.  Van twee rechten lappen een zak in elkaar zetten. Zo ook van de rode effen stof, alleen iets kleiner. Bovenkant van de tas heb ik zowel van het ruitjes stof geknipt als van het spijkerstof(binnenkant). Dit ook gedaan met het hengsel. Eenmaal met het in elkaar zetten van de tas moet je denken aan het hengsel, deze moet tussen de voering en buitenkant tas mee genaaid worden.


Voor de afwerking heb ik een randje gehaakt van vasten en losse en deze vast gezoomd aan de bovenrand van de tas. Om de tas nog meer een retro look te geven heb ik een strijkapplicatie gekocht en deze bevestigd op de tas met daar onder mijn merkknoopje.



                            Uit eindelijk is dit de tas geworden.




1 opmerking: